مرادی گفت: روسای دانشگاه‌ها و مسئولین آموزش‌ و پرورش استان زنجان بایستی تمهیدات لازم را برای بازگشایی مدارس و دانشگاهها اتخاذ کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مرادی نافچی معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان در جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونای استان زنجان با اشاره به اینکه با آغاز امسال  با آغاز سال تحصیلی  ۲۷۰ هزار نوجوان و جوان وارد مراکز آموزش عالی و مدارس استان زنجان خواهند شد، گفت: روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان زنجان باید  تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها را اتخاذ کنند.

او افزود: رئیس دانشگاه زنجان آخرین سیاست و برنامه‌هایی که بایستی مبنای عمل باشد را به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کند.

مرادی با بیان اینکه تصمیم‌گیری برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، شنبه هفته بعد توسط ستاد ملی مقابله با کرونا نهایی خواهد شد، ادامه داد: تبعات بازگشایی مدارس باید احصاء شده و علاوه بر آن، برای آموزش حضوری و غیرحضوری برنامه‌ریزی شود.

او با اشاره به اینکه اکنون بار مراجعه کنندگان به مراکز درمانی استان زنجان بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی روند افزایشی دارد، افزود: همه صاحب نظران در دنیا معتقدند که یکی از ساز و کارهای موثر در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا حفظ فاصله اجتماعی  و رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

مرادی گفت: در حال حاضر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در زنجان به ۴۶ درصد  کاهش یافته و همین مساله روند بار مراجعه کنندگان کرونایی به مراکز درمانی استان را به مراتب افزایش داده است.

او  با بیان اینکه استان زنجان به سمت قله موج پنجم کرونا در حال حرکت است، افزود: برای پیشگیری از بالا رفتن آمار مبتلایان و فوتی های کرونایی باید رعایت دستور العمل های بهداشتی در اولویت همه شهروندان باشد.

مرادی نافچی افزود: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب امروز کرونا، مساله اول کشور است و باید اقدامات مداخله ای جزو کارهای اصلی مدیران عضو ستاد کرونا باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان ادامه داد: امروز اصناف، بازاریان، تاکسیرانی، ناوگان حمل‌ونقل عمومی با توجه به اینکه مردم برای رفع نیاز به آن ها مراجعه می‌کنند باید بیش از سایر افراد دستورالعمل های بهداشتی را برای پیشگیری از شیوع ویروس رعایت کنند.

مرادی با بیان اینکه سالمندان بالای ۶۰ سال بیش از همه در معرض ابتلا به بیماری قرار دارند، گفت: طبق گزارش دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، تاکنون ۳۷ درصد جمعیت استان زنجان در برابر کرونا واکسینه شده اند. 


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.